Reiseliv blir forbrukermesse
– Som et ledd i en omfattende revitalisering av Reiseliv, vil messen i 2012 arrangeres i helgen 2. – 4. mars. Dette er for å treffe forbrukerne på riktig tid i forhold til kjøp og endelig avgjørelse på ferieturer gjennom året, sier Torill Engelberg, prosjektleder for Reiseliv i en pressemelding.
Reiseliv 2012 vil på mange måter markere en ny start for messen, og flyttingen av tidspunkt fra januar til mars er bare én av endringene som kommer. Et annet viktig punkt er at Reiseliv blir en ren forbrukermesse. Bransjedagene, som tidligere har vært en viktig del av messen, vil ikke lenger ligge som en integrert del av Reiseliv.
– Vi jobber med flere muligheter for hvordan vi skal håndtere det som tidligere var fagdager på messen, men det som er helt sikkert, er at vi kommer til å ha fokus på forbrukermarkedet under neste års messe i Lillestrøm, sier Engelberg.
– Reiseliv 2012 har som mål å fremstå som noe nytt og spennende for både besøkende og utstillere. Vi vil fokusere på underholdning og aktiviteter i mye større grad enn det vi har gjort tidligere, når vi nå kun fokuserer på forbrukermarkedet. Vi er godt igang med å utvikle en publikumsplattform som vil stimulere kjøpelyst hos de besøkende: Egne, temabaserte, konsepter med fokus på barn og deres ferieønsker, sterkere vekt på mat og drikke, dedikerte områder for aktiviteter og underholdning, og en omfattende satsing på Norge som destinasjon. Dette er noen av satsingsområdene for neste års messe. I tillegg er selvfølgelig sol og varme noe som vil prege messen. Vi vet at i begynnelsen av mars er ferien nær. Vårt mål er å trigge kjøpelysten og gi publikum en smakebit på sin etterlengtede ferie, fortsetter hun.
– Reiselivsmessen i Lillestrøm har historie som den viktigste møteplassen for reiseinteresserte nordmenn. Ved en omfattende revitalisering av messen er vi trygge på at vi vil styrke den posisjonen i årene som kommer, avslutter Torill Engelberg.
Toppfoto: Reiseliv på Norges Varemesse (arkivfoto)